Bevægelse og dans er kropsprogets smukke tale



Du skal også have et billede, at se på inden du læser min tekst længere nede: "Det dansende menneske"
Bevægelse og dans er kropsprogets smukke tale. Hvad vil du sige til din omverden med dit kropssprog?
"Liv uden bevægelse kan være godt nok for gulerødder og kålhoveder"
Se barnets leg i vuggen med sine fingere der er det første mål for sin egen kropsbevidsthed. Åh! Hvor jeg glædes at betragte dette billede af barnet ved vuggen.
Sidenhen kommer udfordringerne. Hinkeruder og "Dåse skjul" med de andre børn. 
Huden vågner til berøring og refleksioner. Tænk at huden er menneskets største lunge.
Historien her kunne blive uendelig lang for at komme ind i cirklen af forfald og begrænsninger i bevægelses apparatet, den menneskelige krop. Alt er en selvfølgelighed når det hele går op i en højere enhed uden smerter fra læsioner, sygdom, alderdom og almindelig forfald på grund af manglende opmærksomhed, det kunne være forkert kost eller ude blivende motion.
Der skal så lidt til at ændre nogle fakta og ønsker, men bjerget og begrænsningerne er store på grund af manglende energi. Jeg vil det jeg ikke gør og gør det jeg ikke vil opleves af og til som cirklen der fastholder.
Men husk at barnet lærte med ganske små skridt at bevæge sig. De små trin i livet blev til en sikker gangstil - således begynder det hele.
Brug legen for at finde kunsten. Brug legen til at opdage glæden og musikken bliver mere nærværende og vedkommende.


Comments

Popular posts from this blog

Den aramæiske himmelbøn så smukt

Et nyt navn et glemt Børnehjem i Nivå

tanker om Demente og livs tanker