Aupair pigens rolle på en søndag ved Hørsholm 2012


Hoveri arbejde for en aupair pige på en tankstation i Hørsholm

Det var en af de dovne søndage medio november måned. Hvor alt er parat til vinterens ankomst og solen er tilbageholdende med at sende sine varme stråler ned over det landskab hvor jeg bor.  Om jeg eller andre bliver ind aktiv af del lange mørke dage i november eller det er medfødt, ved jeg egentlig ikke og ønsker heller ikke at gå i dialog med dette indre problem. 

Måske er der andre der har det lige som mig, men finder andre løsninger eller genveje for at komme ud af stolen og foretaget sig noget af de praktiske opgaver der altid ligger og venter på en forlængede arm eller en energi der bare vil løse problemet her og nu.

Om sider havde jeg fået startet min bil og kørt ned på den lokale tankstation for at fylde tanken op med ikke bevidste udvidende ideer eller indre spørgsmål. Nej!  Det handlede kort og godt om at få brændstof på bilen, så jeg ikke mandag morgen skulle bruge tid til dette for at komme til et tandlæge eftersyn, som ikke er det bedste middel til at trække humøret op. Jeg tror dog ikke jeg har huller.

Men jeg var ved at få banket hul i mit hoved, da jeg efter optankningen af bilen med benzin, så skråt over på tankstationens vaskeplads. Det er da løgn, sagde jeg til mig selv da jeg efter flere betragtninger så, at en mand havde fået sin au pair pige til at vaske hjulkapslerne hele vejen rundt på sin bil. Han viste grundigt og med fast hånd hvorledes hun skulle bruge børsten med dyb i vaskebaljen og sæbe. Derefter stod han bare og så med et kontrollerende blik på  at alt forløb som det skulle i denne Aupair aktions arbejde. Han havde ikke en gang en mobil telefon der krævede hans opmærksomhed. Nej! Intet foretog han sig bar kiggede ud i den tomme luft og så ned på denne pige der lå næsten på alle fire ben og udførte dette arbejde.  Hvad bruger vi au pair pigerne til i dette land. Billig arbejds kræft eller sex lignende undertrykkelses handlinger hvor manden kan skjule sine mindre værd værdier i at uddele arbejde der langt overgår min hverdags fantasier. Godt nok var jeg i Hørsholm og kan måske forvente mig flere ultra oplevelser i klassekamp og materielle oplevelses mønstre, men dette her overgår min fantasi på mit plan.


Jeg havde et fotografi apparat med, men pigen var således placeret, at jeg ikke kunne få hende med i billedes helhed. Måske skulle jeg have ventet længere og opført mig som en fotograf ”Paparazzis”. Jeg vurdere virkelig om ved næste lejlighed  det bliver indfalds vinklen for at afdække en Aupair piges hverdag.

Comments

Popular posts from this blog

Den aramæiske himmelbøn så smukt

Et nyt navn et glemt Børnehjem i Nivå

tanker om Demente og livs tanker